تقدیر از مولفین کتاب عفونتها و مسمومیت های غذایی باکتریایی در جشن کتاب دانشگاه تبریز

تقدیر از مولفین کتاب عفونتها و مسمومیت های غذایی باکتریایی در جشن کتاب دانشگاه تبریز

۰۳ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۸ کد : ۲۰۷۹۰ اطلاع رسانی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۱۱
در مراسم جشن کتاب دانشگاه تبریز که در روز سه¬شنبه مورخ ۳۰ آبان ماه در تالار شهید شفائی دانشگاه تبریز برگزار گردید از مولفین کتاب عفونت ها و مسمومیتهای غذایی باکتریایی جناب آقای دکتر میرحسن موسوی و سیدامین خطیبی تقدیر گردید.
تقدیر از مولفین کتاب عفونتها و مسمومیت های غذایی باکتریایی در جشن کتاب دانشگاه تبریز

تقدیر از مولفین کتاب عفونت­ها و مسمومیت­های غذایی باکتریایی در جشن کتاب دانشگاه تبریز

در مراسم جشن کتاب دانشگاه تبریز که در روز سه­شنبه مورخ 30 آبان ماه در تالار  شهید شفائی دانشگاه تبریز برگزار گردید از مولفین کتاب عفونت­ها و مسمومیت­های غذایی باکتریایی تقدیر گردید.

کتاب عفونت­ها و مسمومیت­های غذایی باکتریایی سال گذشته در چهلمین جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان اثر شایستۀ تقدیر در حوزه دامپزشکی انتخاب شده بود. کتاب «عفونت‌ها و مسمومیت‌های غذایی باکتریایی»، به  تألیف میرحسن موسوی و سیدامین خطیبی در ۳۸۸ صفحه از سوی انتشارات دانشگاه تبریز به چاپ رسیده است.

لازم به توضیح است بیماری‌های ناشی از مواد غذایی می‌توانند در کشورهای مختلف، بهداشت عمومی را با چالش‌های فراوانی مواجه کنند. علی‌رغم این‌که برخی از این بیماری‌ها در مناطقی از جهان، تحت کنترل قرار گرفته‌اند، ولی بیماری‌های دیگری در حالِ‌ ظهورند. افزایش روند شهرنشینی، پیشرفت‌های صنعتی، مهاجرت‌های بین‌المللی، حجم تولید محصولات غذایی، تمرکز در تولید، طولانی ‌شدن زنجیره‌های توزیع، و تغییر عادات مصرف مواد غذایی بر روی میزان شیوع و ابتلا به این بیماری‌ها مؤثر بوده‌اند.

نویسندگان کتاب تاکید دارند؛ با توجه به این‌که عوامل باکتریایی سالیانه سهم بالایی از موارد ابتلا و ‌مرگ‌ومیر مربوط به بیماری‌های ناشی از مواد غذایی را در ایران و سایر کشورهای جهان به خود اختصاص می‌دهند و نیز به دلیل اهمیت کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها، در این کتاب سعی شده است تا آخرین اطلاعات علمی در زمینۀ این عوامل بیماری‌زا ارائه شود.