مراسم روز ملی دامپزشکی در دانشکده

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵ کد : ۱۰۴۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶۲
مراسم روز ملی دامپزشکی در دانشکده

آیین گرامیداشت ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی در آمفی تئاتر جدیدالاحداث دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این آیین نقش مهم دامپزشکان در تامین سلامت جامعه را یادآور شد و گفت: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری های مشترک میان انسان و دام داشته و از این رو با نظارت بر تولید انواع فرآوردهای خام دامی به نحو موثری در تأمین سلامت جامعه نقش دارد.

رئیس دانشکده  دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان دانشکده در زمینه های گوناگون از جمله آمار قبولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: هم اکنون 190 دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای دامپزشکی ،54 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و 136 نفر در مقطع کارشناسی بهداشت و بازرسی گوشت در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

دکتر شهبازفر با اشاره به اینکه  هم اکنون در مجموع  60 نفر در مقطع کارشناسی ارشد بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، رشته های بیوشیمی بالینی، بافت شناسی و انگل شناسی دامپزشکی در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند، افزود: در این دانشکده همچنین12 دانشجو  در رشته مقطع دکترای تخصصی فناوری های تولیدمثل دامپزشکی در این دانشکده به اشتغال تحصیل دارند.

دکتر مه پیکر استاد بازنشسته دانشکده  دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس دانشکده توصیه هایی خطاب به دانشجویان بیان کرد.

همین گزارش حاکی است؛ در ادامه این مراسم از دانشجویان برتر علمی و ورزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز تقدیرشد.